יום רביעי, 30 בספטמבר 2009

על אייל ניסטור ובני בשן


לאחר שפסטיבל חוצמזה נגמר, ואחרי שעברנו את יום כיפור , אני ממשיך ללכת להופעות בפינות האפלוליות של ת"א.

My Second Surprise - יום שלישי 29.9.09 - בארבי ת"א

יום שני קיבלתי הודעה מפתיעה ומשמחת מבלוגר נורא מרכזי בסצנת האינדי הישראלי - אטמי אוזניים, זכיתי בכרטיס להופעת ההשקה של האלבום החדש של My Second Surprise, "מיי סקנד סורפרייז", הוא אייל ניסטור, אשר שחרר לאחרונה אלבום אינדי-פופ מלנכולי שני שזכה לשבחי הביקורות. ניסטור, המתגורר בשנים האחרונות בסן פרנסיסקו, נמצא בארץ לסיבוב הופעות קצר". יחד עם ניסטור הופיעו איתי זנגי (הגיטריסט והמפיק של אלי רוזן), שיקו סיני (לשעבר המתופף של הבילויים) ואביחי טוכמן (שמקנטרבס עם אוי דיוויז'ן).

הגעתי להופעה בלי לדעת הרבה על הלהקה ועל אייל ניסטור בפרט, רק שמעתי קצת מהאלבום באתר הרישמי , השיר הראשון bring the sunshine ממש תפס אותי. הגעתי לבארבי בשעה 11 , מזל שאיחרתי בשעה כי ההופעה רק התחילה, הייתה כנראה הופעת חימום שפיספסתי. כמו שידעתי לנחש ניסטור נתן הופעה שקטה ואיטית , הבעיה שלי עם הופעות כאלה הן שאני תמיד מצפה שתהיה נקודת עליה שתשבור את הקצב האיטי והחלש, כאשר הנקודה הזו לא מגיעה , אני נשאר מאוכזב. למען האמת התחברתי לכ 3 שירים בהופעה , רואים שזו להקה שרק התחילה להופיעה, הם לא לגמרי מתואמים , בסוף ההופעה השמיעו הקלטה של אחד השירים , אני וחבר שלי הסכמנו שבהקלטה הם נשמעים הרבה יותר טוב וחבל שהם פשוט לא שמו פלייבק, למרות הכל - הקול של נסטור ממש מיוחד ומרגיע אבל אני לא בטוח שאלך להופעה שלו שוב.

בני בשן - יום רביעי 30.9.09 - לבונטין 7 ת"א

יום רביעי באופן ספונטני למדי הלכתי למופע חגיגי לרגל סיום סיבוב ההופעות של בני בשן - "מעשה באדם" בלבונטין 7. בהופעה התארחו: בעז בנאי, שלומי שבן, שרון טייכר וערן זרחוביץ` . אני מניח שלאור העובדה שהכניסה הייתה חינם היה הגיוני לחשוב שהמקום יהיה מפוצץ, אבל בכל זאת לא ידעתי שיהיו כל כך הרבה אנשים שיבואו להופעה של בני בשן באמצע השבוע, בלבונטין היה מפוצץ, קהילת האינדי לא נחה אף פעם.

לבני בשן יש סגנון מאוד מיוחד , העיקר בשירים הם המילים, אותי זה הדהים כיצד הוא מדלג בין מילים גבוהות מאוד למילים נמוכות מאוד, היו שירים שהייתי אדיש אליהם , היו שירים שריגשו אותי, נורא נהנתי ששלומי שבן עלה לבמה.
כאשר בשן, בעז בנאי, שלומי שבן , נועם ענבר ואיתמר רוטשילד שרו יחד את השיר "יברך מבורך" היה מאוד מרגש, הם אפילו חילקו את הסינגל הזה בחינם. לבשן היו הרבה יציאות משעשעות ולמרות שהוא היה חולה היתה הופעה טובה, השיא היה בסיום כשהוא שר את ה-להיט (לטענתו) "אני בני בשן". נהנתי.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה