יום שלישי, 29 בספטמבר 2009

חוצמבירה - על חוצמזה 3.


באופן לא שגרתי אני לא אכתוב על בירה הפעם , בסופ"ש האחרון הייתי בפסטיבל מוזיקה ישראלית עצמאית (או אינדי בלעז) בקיבוץ פרוד (בקצה הצפוני של ארצינו הקטנטונת), חוצמזה 3 היינו פסטיבל האינדי הראשון שלי , מאחר ונחשפתי לתרבות האינדי רק בשנה האחרונה לא הייתי מודע לפסטיבלי חוצמזה הקודמים וגם מעולם לא הייתי באינדינגב למרות שאולי אמצא כמה שקלים מיותרים ואביא עצמי לשם באוקטובר השנה.

בשנה האחרונה הייתי בהמון הופעות אינדי , כולם היו במועדונים חשוכים בת"א (לבונטין,תמונע,בארבי), זו הפעם הראשונה שאני נחשף למוזיקת אינדי באמצע היום, בצפון , בטבע. לחוצמזה 3 הגעתי ביום שישי באמצע הופעתם של חיה מילר, לאחר נסיעה של שעתיים מת"א ולא המון שעות שינה הייתי מנומנם , על-אף עייפותי הבחנתי באווירה מאוד ירוקה בפסטיבל, האווירה הזו הזכירה לי לאן הגעתי , פסטיבל שהולך להיות שונה מכל פסטיבל שהייתי בעבר.




יום שישי:

  • את חיה מילר לא ממש אהבתי , זו לא הפעם הראשונה שאני שומע אותם , הרבה רעש , יותר מידי מהר , לא התחברתי למנגינה , לא הבנתי את המילים.
  • לאחר-מכן עלו לבמה אשכרה מתים, כאשר הם עלו אני וחברי מצאנו לנו פינה עם מעט צל בכדי לנוח מהנסיעה ולנסות להשלים מעט שעות שינה בנימנום קל , ממה שהצלחתי לשמוע "אשכרה מתים" הם סוג של להקת דחקות . להקות דחקות יכולות להיות משעשעות , יש להקות בעבר שעשו זאת ממש טוב - אינפקציה למשל, לא התחברתי, אני לא מצטער שלא הייתי חלק אקטיבי בהופעה שלהם.


  • בעודי ממשיך לנמנם , "ממבו ממבס" עולים לבמה, לא הייתי יכול להמשיך להשאר אדיש לצלילים שבקעו מכיוון הבמה, מוזיקה כל כך לא מוכרת , הלכתי לכיוון הרעש, לאחרונה אני מאוד מתחבר למוזיקה אינסטרומנטלית, אני מאוד אוהב את Tiny fingers למשל, לצלילים של "ממבו ממבס" לא הייתי רגיל, עוד לא החלטתי אם אני אוהב את זה.
  • אם המוזיקה של הממבו לא הייתה מספיק מיוחדת , מיד אחריהם עלו ה NX2 Space Patrol , צמד בחורות (בלבוש מעניין ) 2 גיטרות , מוזיקה איטית ומנלכולית , אם זכרוני לא מטעה אותי הסאונד היה צורם , יכול להיות עקב בעיות טכניות, אני מאמין שבתנאים אחרים ומצב רוח אחר הייתי יכול להנות הרבה יותר מההופעה.
  • קולולוש עלו לבמה - התחיל להיות שמח , מוזיקה מקפיצה ומעניינת , הופעה שגורמת לך להתחיל לזוז, שונה ב 180 מעלות ממה שהיה כאן קודם , אנשים מגיעים לרחבה ומתחילים לרקוד, נהנתי.
  • פיספסנו את רגייסטאן כי הלכנו לקחת אוכל מהאוטו.
  • מיהרנו לחזור בכדי לשמוע את יהוא ירון , המוזיקה של יהוא ירון ממש חביבה עלי , זו לא הפעם הראשונה שאני רואה אותו בהופעה, ממש נהנתי, בסוף ההופעה יהוא ירון פתאם רץ מחוץ לבמה , הלהקה ממשיכה לנגן.
  • אורי מרק ולאחר מכן דיוויד בלאו עולים לבמה - רוק סטנדרטי,לא ממש התחברתי , אולי לא הענקתי מספיק תשומת לב.
  • אדם קומן מתחיל לשיר , גיטרה אקוסטית ללא הגברה , ללא במה, וידאו אחד שווה טרה מילים:





  • גלעד כהנא עולה לבמה , אני מאוד אהבתי את השירים של הג'ירפות , אבל לשירים של כהנא לא ממש התחברתי , למרות זאת היו בהופעה המון כלים מיוחדים , והנאומים המפורסמים של כהנא העלו חיוך.
  • LES TRUCS פותחים שולחן באמצע הרחבה אנשים מתגודדים סביבם , קלידים וכובעים מוזרים , המוזיקה שלהם נשמעת כמו הצלילים של הניטנדו הישן על טריפ , מעניין , מעולם לא שמעתי כזה דבר.
  • המועדון מופיעים - לא התחברתי.
  • כנסיית השכל מופיעים , לא כל כך ברור מה הם עושים בפסטיבל אינדי , אבל הם נותנים הופעה טובה עם שרשרת של להיטים נוסטלגים , חברי המיינסטרימיים בעננים, אני לא יכול להגיד שלא נהנתי אחרי הכל.
  • אלקטרה עולים , רוק קיצבי , מוזיקה נהדרת , לא פעם ראשונה שאני רואה אותם , נהנתי.
  • אני מכיר בפעם הראשונה את קרוסלה , להקה נורא מיוחדת אשר מורכבת מ 2 אנשים, הופעה טובה , אהבתי.
  • בשלב הזה כבר הייתי נורא עייף השעה הייתה כבר כמעט אחת, הייתי חייב לנסות לישון קצת, ויתרתי על ההופעה של אסף אמדורסקי , עכשיו אני קצת מצטער על זה.

יום שבת:

  • התעוררנו בשעה 10 להופעות של The Aprons ו- The Inhibitors, לא ממש הצלחתי להתחבר אליהם למרות שאלו 2 סגנונות שונים , אולי עוד לא ממש התעוררתי, אני חושב שגם הסאונד היה ממש רע , יש מצב שזה שוב היה טכני.
  • יעל דקלבאום נתנה הופעת סולו טובה , חבל שנגמרה כל כך מהר, החיבור עם אחד מאחי רמירז היה מקסים.
  • נעם רותם גם נתן הופעה טובה, הרגיש מיינסטרים, אין לי ממש מה להרחיב.
  • האחים רמירז נתנו הופעה מאוד מעניינת , בעיקר אינסטרומנטלית, נורא נהנתי.
  • אני לא זוכר איפה הייתי כאשר ברמלאי הופיעו , בשלב זה כבר הייתי נורא עייף אחרי הצטברות גדולה של חוסר שינה.
  • לא ירדתי לסוף דעתו של עמיר לב, אני יודע שהרבה אוהבים אותו, כנראה זה טעם נרכש.
  • אטליז הצליחו להעיר אותי למרות הופעותם הקצרצרה , באותו הרגע ממש עיצבן אותי שחתכו את ההופעה באמצע, בכלל כל יום שבת הייתה הרגשה שצריך למהר , וזה קצת הרס לי.
  • לא הייתה לי סבלנות לחכות שהטרמפולינה , יעלו , באותו הרגע הייתי יכול לדמיין רק את המיטה שלי , הלכנו הביתה. עכשיו אני מצטער על כך כי מסתבר שהם לא רעים , נו טוב , פעם הבאה.
  • לאחר כ 3 שעות הגעתי הביתה והלכתי לישון.
קישורים באותו העיניין:


3 תגובות:

  1. פספסת את טרמפולינה, לא נורא.

    השבמחק
  2. בוא'נה
    אתה הראשון שלא טוען שכולם אבל כולם היו מדהימים.

    מעניין.

    אתה כנראה מיינסטרים ??

    השבמחק
  3. אני לא חושב שאני הראשון, בכל מקרה זה משעשע שהמילה מיינסטרים הפכה למילת גנאי.

    השבמחק